שלבי התכנון

הבנת האדריכל את צרכי הדיירים, , רגישותו והסובלנות הרבה שנדרש ממנו במהלך חיי הפרויקט הנם נדבך מרכזי להצלחת הפרויקט. האדריכל מהווה את ה”גשר” המחבר בין צרכי הדיירים והיזם. בכל פרויקט אנו משלבים משרד אדריכלים המתמחה לאותו פרויקט

בשילוב של אדריכלים מהדור הישן והוותיק מקומיים הם תורמים מנסיונם הרב

מול הרשויות דבר המקצר תהליכים

התוצאות מראות חסכון בזמן יקר

ומשרדי אדריכלים מהדור היותר צעיר המביאים רעיונות חדשים ועכשווים

זה בשבילנו שילוב הזהב  .

שלבי התכנון

שלב 1 : פנייה ראשונית מהדיירים – ניתוח זכויות ותמהיל דירות בפרויקט.

שלב 2 : בשלב הגשת הצעה ומפרט – תכנון סכמתי לבניין כולל דירות התמורה לדיירים.

שלב 3 : בשלב החוזה – תכנון מפורט דירות הדיירים כולל מפגשים אישיים עם הדיירים.

שלב 4 : הגשה לבקשה להיתר (גרמושקה) – שילוב הגורמים המקצועיים כגון יועצי קונסטרוקציה, חנייה, מעליות, בטיחות אש, נגישות ועוד לשם הכנת תכנית כוללת ופרטנית של כלל הקומות בבניין, קומת הקרקע והמרתפים נסמך בהדמיות.

שלב 5 : תכניות ומפרטים למכרז קבלנים – תכנון מפורט למכרז קבלני ביצוע.

שלב 6 : הקמת הבניין – תכניות בנייה כולל פקוח במשך כל שלבי הבנייה.

 

עדיף לקבוע את פתרונות החניה בתכנון הראשוני של הפרויקט

 

בפרויקטים של תמ"א  38 נוספים דיירים חדשים  לבניינים – ובעקבות זאת, כמות כלי-הרכב של דיירי הבניין גדלה מאוד, ועימה הצורך בהרחבת החניה. היות שמדובר בבניינים ישנים המעורבים  בפרויקטים אלה, יש צורך בייצור מקומות חניה בבניינים, לרבות כאלה שלא היו בהם שום מקומות חניה קודם לכן.  יצוין, כי הרשויות המקומיות אף מחייבות את יזמי התמ"א להוסיף ולפתור את בעיית החניה שנוצרת בפרויקטים  אלה. הבעיה קשה עוד יותר באזורים צפופים. לטובת הדיירים והיזמים פותחו פתרונות חניה מתקדמים, שבמרכז מהותם – לנצל כמה שפחות קרקע לטובת כמה שיותר מקומות חניה.  חברת ד.ש. פתרונות חניה מתקדמים, בניהול יוסף מדר, מציעה את הפתרונות התואמים לפרויקטים של תוכניות  התמ"א. החברה היא נציגה רשמית ובלעדית של מערכות  החניה  Morn Technology הנחשבות למתקדמות בעולם. מדובר במערכות תוצרת סין המבוססות על טכנולוגיה גרמנית. לדברי אנשי החברה, בשל הייצור הוא בסין המערכות האלו אמינות וזולות בהרבה מאלו המיוצרות בגרמניה עצמה. מדובר במערכות אוטומטיות המהוות פתרונות  קלים יחסית שמגדילים את קיבולת החניה, ובנוסף, הם בטיחותיים לנהג וידידותיים לסביבה ולמשתמשים בהם.  התקנת המערכת, ושירות התחזוקה עבורה, מתבצעים  על-ידי חברת איציק שירותים, שלה ותק של יותר מ25-  שנה בהתקנת מערכות הרמה למוסכים ומתן שירותי תחזוקה.

כיצד פועל פתרון החניה בשטח?  ברוב המקרים של תמ"א  38 חיזוק ועיבוי, פתרונות החניה  נעשים בחניון שמוקם בפיר תת-קרקעי, הנחפר בין קו  הבניין לגבול המגרש, או בכביש הגישה לבניין. כשיש פרויקט שבו מחודשים שני בניינים צמודים (ולעיתים אף  יותר משניים), ניתן לספק פתרונות חניה גדולים יותר לשני הבניינים. במרכז הפיר מוצבת מעלית שמעלה ו/או מורידה את המכונית. החניון מחופה בפלטה המשתלבת בריצוף או בכביש שמעליו, ולכן אין הפרעה מבחינת הנראות והאסתטיקה באזור החניה. בכל פיר ניתן לייצר שנייםשלושה מקומות חניה, באמצעות מכפילי חניה, שמייצרים  שניים-שלושה מקומות חניה על בסיס מקום חניה אחד. בכל בניין ניתן לחפור מספר פירים מסביבו. הכניסה והיציאה מהחניון מופעלת באמצעות קורא ממוחשב. כשבעל הרכב רוצה להיכנס לחניה, הקורא הממוחשב מזהה אותו באמצעות כרטיס שבו שבב.
המעלית עולה  ובעל הרכב נכנס לתא המעלית, הוא יוצא מהרכב,  והמכונית יורדת למקום החניה שלה. ולהיפך – בעת היציאה מהחניון, הקורא הממוחשב מזהה את המכונית לפי השבב שבידי בעל הרכב. המעלית מעלה את הרכב הנדרש, ובעל הרכב נכנס לתוכו, ויוצא לדרכו.
העבודה על פתרונות החניה בפרויקטים של תמ"א  38 מתחילה בסוף תהליך הבנייה של הפרויקט, לאחר הסרת הפיגומים; ומשך התקנת פתרונות החניה הוא שבוע שבועיים.

נכתב ע"יhttp://madadtama38.globes.co.il/parkingsolution